13 נובמבר, 2016  •  4 דק' קריאה

ככה מעצבים בנקאות חדשה

ככה מעצבים בנקאות חדשה

אם תשאלו לא מעט אנשים, הם בטח יגידו שעיצוב בבנקאות זה עניין של צבעים וצורות בלבד. כשמסתכלים על ההבדלים הויזואליים בין השחקנים הבולטים היום, התשובה לא כזו מפתיעה. הרי יש בנק כחול, אדום, ירוק, כתום ובסוף – רובם נותנים פחות או יותר את אותם השירותים. אם ככה אז מה בעצם ההבדל?
ב-Pepper התפקיד של העיצוב הוא הרבה מעבר לעוד בחירת צבע. כל חווית השירות והמוצרים נבנו בשיטת עבודה של חשיבה עיצובית (Design thinking) בשיתוף עם צוות Designit, המלווה את Pepper מיומו הראשון, וביחד אנו דואגים תמיד לשים את האנשים וחווית הלקוח במרכז.
כחברת ייעוץ בינלאומית לעיצוב חדשנות עסקית, Designit הביאה מנסיונה בהובלת תהליכים דומים של חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית, באמצעות שילוב של אנשי צוות ממגוון רקעים (אסטרטגיה, עיצוב, אפיון, מחקר, טכנולוגיה) ולא מעט מדינות שעברו חווייה דומה: ארה״ב, ספרד, צרפת, דנמרק, לונדון, קולומביה ונורבגיה. כמו בפרויקטים האלו מעבר לים, גם ב-Pepper עבדו צוותי העיצוב בצמוד לאנשי המוצר, השיווק והפיתוח, כדי להגדיר ולעצב חוויה בנקאית חדשה, המגיעה קודם כל מהבנה מעמיקה של צרכים אנושיים ביחס לכסף.
אז דבר ראשון יצאנו לשטח ונפגשנו עם אנשים כדי להבין מה הצרכים הפיננסים שלהם, איך הם מנהלים את הכסף שלהם היום ובעיקר, מה מפריע וכואב להם במיוחד. איזה אורח חיים הם היו רוצים ומה בחוויה הבנקאית של היום מונע מהם להגשים את המטרות שלהם. לא הסתפקנו בראיונות ומפגשים עם אנשים, והזמנו רבים גם אלינו, לחשוב יחד על רעיונות, לבחון קונספטים ולקבל פידבק על המוצרים והשירותים. למדנו מזה המון!
למדנו למשל, שלחסוך כסף לא תמיד אומר לפתוח חשבון חיסכון בבנק. למדנו שלבצע רכישה חכמה בהנחה או תוך מימוש של הטבה נחשב בעיני רבים אקט של חיסכון ועוזר לנו להרגיש טוב שעשינו עסקה טובה.
למדנו גם שלמרות שרבים מאיתנו מבצעים את עיקר הפעולות הבנקאיות שלנו בערוצים הדיגיטליים, עדיין חשוב לנו לדעת שמאחורי המסך יושבים אנשים אמיתיים ובנקאיים שיכולים לעזור לנו כשצריך.
כל התובנות הללו הנחו אותנו בעיצוב המוצרים והשירותים של Pepper. למעשה כל מוצר, שירות, פיצ׳ר או חוויה של Pepper נבנה בצורה הזו. יוצאים לשטח, לומדים על צרכים ונקודות כאב של אנשים אמיתיים, חושבים יחד על פתרונות, מקבלים השראה מעולמות תוכן אחרים ודוגמאות מהעולם, חוזרים לשטח לבחון את הפתרונות הללו ולקבל פידבק וממשיכים לפיתוח.
אבל העיצוב לא נגמר רק במוצרים עצמם. היה לנו חשוב גם לאתגר את עצמנו בצד הויזואלי ולתת ל-Pepper לאתגר סטנדרט חדש של עיצוב ומיתוג. כיאה למותג שנבנה מתוך מוצר דיגיטלי, העיצוב של Pepper ייחודי בצבעוניות שלו ומורכב מצבעי RGB, כך שלא ניתן יהיה לחקות את הצבעוניות בהדפסה (צבעי CMYK). בנוסף, רוב הבנקים בארץ ובעולם מזוהים עם צבע אחד סולידי מייצג – יש את הבנק הכחול, הבנק האדום, הבנק הכתום, הסגול וכו׳. לעומתם, Pepper מורכב ממגוון של צבעים זרחניים ושפה גרפית עשירה שמאפשרת לנו להתרחב מעבר לעיצובים בנקאיים מסורתיים ולתת ביטוי לטווח הרחב של השירותים, התכנים והחוויות שאנו רוצים לתת.
ההשקעה שלנו בעיצוב של המוצרים וחוויית השירות באה לידי ביטוי גם בטיפוגרפיה. בפונט ייחודי שעיצבנו עבור Pepper ובשפה הישירה והפשוטה שבה אנו מתקשרים כל מסר או שירות ללקוחות. המטרה שלנו היא שדרך העיצוב נוכל לייצר חוויה שלא רק נותנת מענה לצרכים פיננסים, אלא גם מהנה, נעימה ודומה לכל מה שאנחנו מכירים מהאפליקציות והשירותים הדיגיטלים שאנחנו אוהבים.
אז לפני שנה וקצת יצאנו לדרך במטרה לאתגר את הסטטוס קוו של הבנקאות.
Pepper הוא הניסיון שלנו לענות על השאלה הזאת באמצעות עיצוב של מוצרים ושירותים חדשים שמאתגרים את הצורך בסניף בנק, אבל מספקים מענה לכל הצרכים הכספיים שלנו. בנקאות שנבנתה מעיצוב.
מקווה שתיהנו!
איל לוין
DESIGNIT

Ayal Levin
Ayal Levin
Designit